11.10.2018

Država u Kuriru

Kompanije bliske državnom Telekomu izabrane su za strateške partnere Adria Media Group, ali direktori ovih kompanija to ne žele da potvrde

Autor: Ana Novaković

Kompanija Adria Media Group (AMG), izdavač dnevnog lista Kurir, postigla je dogovor o strateškom partnerstvu sa preduzećem Wireless media i portalom Mondo, koji je u vlasništvu državnog preduzeća Telekom Srbija, saznaje BIRN.

Time je završena jednogodišnja potraga vlasnika AMG Aleksandra Rodića za poslovnim partnerom koji je trebalo da osigura normalno poslovanje kompanije koja je zapala u ozbiljne probleme nakon ulaska u otvoreni sukob sa predsednikom Srbije Aleksandrom Vučićem. Kompaniji su zbog toga mesecima bili blokirani računi i onemogućeno normalno poslovanje.

Ovim strateškim partnerstvom sa izdavačem Kurira država zapravo, zaobilaznim putem, ponovo ulazi u medije, iako ima zakonsku obavezu da ih napusti.

Zaposleni u AMG su o postizanju dogovora obavešteni u petak 5. oktobra, nakon što je nezvanična informacije počela da se širi društvenim mrežama.

Aleksandar Rodić, vlasnik i direktor AMG, nije mogao da potvrdi ovu informaciju jer je, kako kaže, kompanija potpisala ugovor o poverljivosti podataka sa svim potencijalnim strateškim partnerima sa kojima je pregovarala, tako da nije mogao da priča ni o kandidatima koji su ispali iz igre ni o onima koji su u ostali u poslednjoj rundi pregovora.

„Navedeni proces je još uvek u toku, a kada ga završimo i opredelimo se sa kim idemo u zajedničku budućnost, budite sigurni da ćemo vas sve javno informisati’’, kaže Rodić za BIRN.

Igor Žeželj, vlasnik i direktor preduzeća Wireless media, rekao je BIRN-u da nisu tačne informacije o napravljenom strateškom partnerstvu AMG sa firmom Wireless media i Mondom, ali je istakao da AMG i Wireless media imaju „vrlo intenzivnu i plodonosnu poslovnu saradnju’’.

Predrag Ćulibrk, generalni direktor Telekoma Srbija, do trenutka objavljivanja ovog teksta nije odgovorio na pitanja BIRN-a o strateškom partnerstvu Telekoma, posredstvom portala Mondo, sa Adria Media Grupom.

Iako je vlasništvo portala Mondo netransparentno i nikakvi podaci o tome se ne mogu naći u registru medija Agencije za privredne registre, portal je 2004. godine osnovala kompanija Telekom Srbija u kojoj Republika Srbija ima većinsko vlasništvo.

Predrag Vujić, glavni i odgovorni urednik Monda, potvrdio je BIRN-u da je Telekom Srbija i dalje vlasnik portala.

U impresumu portala takođe ne postoje podaci o vlasništvu, dok se na Registru nacionalnog internet domena Srbije (RNIDS) Telekom Srbija navodi kao vlasnik domena mondo.rs. Uz to na sajtu preduzeća, u sekciji „naši sajtovi’’, stoji Mondo kao sajt Telekoma Srbija.

Portal Mondo i preduzeće Wireless media nalaze se na istoj adresi – na Obilićevom vencu u Beogradu. Jedini telefonski broj koji se nalazi na njihovim sajtovima je – identičan.

Kurir je pre godinu dana pokušao da strateškog partnera pronađe u nekoj od stranih kompanija, jer se verovalo da bi oni mogli da osiguraju kakvu takvu stabilnost u trenutku kada je kompanija bila u otvorenom ratu sa predsednikom Vučićem.

Prva kompanija sa kojom je pregovarano bila je austrijska Styria, koja ima vlasnički udeo u Adria Media Zagreb, a zatim je pokušano sa kompanijom Ringier Axel Springer, izdavačem Blica.

Izvor BIRN-a navodi da je švajcarsko-nemačka kompanija Ringier Axel Springer bila zainteresovana za kupovinu samo Kurirovog online izdanja, ali da ponuda nije prihvaćena, jer je cena bila previsoka i smatralo se da bi zaključenje ugovora moglo da šteti reputaciji i uspehu Blica.

Direktorka kompanije Ringier Axel Springer Jelena Drakulić Petrović nije želela da odgovori na pitanja BIRN-a navodeći da nije ovlašćena da daje izjave o ovom pitanju, već nas je uputila na centralu kompanije u Cirihu.

Odgovor iz sedišta kompanije je da ne komentarišu spekulacije na tržištu.

Kako su se pregovori između Wireless Media, Monda i AMG bližili kraju, tako se menjala i uređivačka politika Kurira – danas je teško naći tekst kritičan prema presedniku Srbije.

Ovaj tekst nastao je u okviru projekta „Javni novac za javni interes“, koji sprovode BIRN, NUNS i SĆF, a finansira Evropska unija. Stavovi izrečeni u ovom tekstu predstavljaju stavove autora i ne oslikavaju stavove EU.